MATHTUTORING, programa de suport escolar per a millorar les competències matemàtiques

Aquest curs la Fundació Bofill implementa per primera vegada el programa MATH TUTORING. Una proposta que té per objectiu impulsar l’èxit educatiu a través de la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques dels infants de 6è de primària. Inspirat en experiències de referència internacional de tutoria en petit grup, vol ser una iniciativa de suport educatiu replicable arreu per arribar a l’alumnat que més ho necessita.

Des d’aquest mes de gener MATH TUTORING s’implementa a 52 centres educatius de diferents poblacions de Catalunya, entre elles Castelldefels. L’Escola Edumar encapçala la iniciativa al municipi.

A Catalunya, 1 de cada 3 alumnes finalitza la primària amb un nivell baix o mitjà-baix en matemàtiques

MATH TUTORING s’adreça a l’alumnat de 6è de primària i complementa i reforça la tasca de l’escola. Es du a terme en sessions setmanals d’una hora i mitja en horari extraescolar amb grups de 3 o 4 infants. Acompanyats per un tutor o tutora, les activitats posen èmfasi en el raonament i la descoberta i amb el suport de materials manipulatius i una eina digital l’alumnat rep l’atenció i el suport que necessita per avançar en el seu procés d’aprenentatge de les matemàtiques.

La implicació de centres educatius com l’Escola Edumar és clau per aconseguir aquest repte, perquè detecten els infants a qui més pot beneficiar el programa i parlen amb les famílies per fer-ne possible la participació. Les escoles també juguen un gran paper en la valoració de MATH TUTORING, ja que en aquest primer curs s’inclou un procés de recerca en què s’avaluarà l’impacte del programa tant en els infants que hi han participat com en els seus companys, comparant-los amb els d’altres escoles on no s’ha dut a terme MATH TUTORING.

Com comenta Agnès Pàmies, cap del programa MATH TUTORING ‘Les matemàtiques són imprescindibles per moure’ns amb autonomia i esperit crític en el món que ens envolta, però la percepció que molts alumnes en tenen sovint és negativa perquè no hi troben sentit o han après mecanitzant. Per això, la proposta del programa també busca trencar amb aquests prejudicis, que els infants recuperin la confiança en les seves capacitats reconciliant-se amb les matemàtiques i amb ells mateixos.

En definitiva, MATH TUTORING s’impulsa com una iniciativa per evitar que els infants, especialment aquells en situació de vulnerabilitat, facin el pas a secundària sense haver adquirit les competències matemàtiques bàsiques necessàries per a l’èxit educatiu i per afrontar amb èxit els diferents reptes que els plantejarà la vida.