Qui som

Som una escola pública, catalana i inclusiva, ubicada al barri de Can Bou, al municipi de Castelldefels (Baix Llobregat).

L’Escola Edumar fou creada l’any 1974 per un col·lectiu de famílies de l’entorn de Castelldefels, bàsicament, amb la voluntat d’oferir als seus fills i filles una escolarització fonamentada en els principis esmentats. L’escola es va vincular amb diversos col·lectius que aplegaven centres amb projectes educatius similars. En aquest sentit es va integrar des d’un inici en el CEPEPC (Col·lectiu d’Escoles per l’Escola Pública Catalana). L’any 1987 la Generalitat de Catalunya va integrar, a la xarxa d’escoles públiques, la majoria d’aquests centres. L’Escola Edumar va ser una d’elles i, des del curs 1987/88, forma part de les escoles públiques dependents de la Generalitat de Catalunya amb el nom d’Escola Edumar.

Fins al curs 1992/93 l’edifici va estar situat al nº 145 del Passeig Marítim de Castelldefels, a uns tres quilòmetres del poble. L’edifici, antic, patia aluminosi estructural i el Departament va decidir construir-ne un de nou. Des de meitat del curs 1993/94 estem en un edifici, dins la urbanització Can Bou, a un quilòmetre del centre del poble.

El curs 2005/06, per avançar en l’educació inclusiva i promoure un model de pràctica educativa que afavorís la participació en entorns escolars ordinaris, el Departament d’Educació ens va dotar d’una unitat de suport a l’educació especial (USEE).

Aquesta dotació USEE, actualment SIEI (suport intensiu per a l’escolarització inclusiva) implica un seguit d’actuacions, que van des de la determinació de l’alumnat que és d’atenció preferent fins a la planificació d’actuacions que, de manera col·laborativa entre tots els i les professionals del centre i amb el lideratge de l’equip directiu, permetin disminuir les barreres per a l’aprenentatge i participació d’aquest alumnat i implementar valors i pràctiques inclusives.

Som una escola pública que fomentem l’autonomia personal i la responsabilitat del nostre alumnat. L’atenció a la diversitat del nostre alumnat la contemplem sota criteris d’inclusió i coeducació, de manera que el nostre centre esdevingui acollidor i un marc de convivència per a tota la comunitat educativa.

Partim d’una proposta pedagògica que té com a finalitat l’educació integral del nostre alumnat per tal que esdevinguin subjectes participatius i crítics en el si d’una societat democràtica, equitativa i plural. Estem convençuts que els aspectes emocionals (motivació, metes, expectatives, autoconcepte, autoestima) estan íntimament lligats amb les capacitats cognitives.

Volem formar persones que siguin capaces d’adaptar-se als canvis i poder decidir el seu futur. Formar persones autònomes que puguin ser part activa de la societat canviant en la qual vivim de forma responsable.