Projecte Educatiu de Centre

El projecte educatiu de centre (PEC), és la màxima expressió de l’autonomia del centre. Recull la identitat, n’explicita els objectius, n’orienta l’activitat i hi dóna sentit amb la finalitat que els alumnes assoleixin les competències bàsiques i el màxim aprofitament educatiu, d’acord amb el marc proporcionat pel Decret 102/2010, de 3 d’agost, d’autonomia dels centres educatius, que situa la presa de decisions en l’àmbit del centre per enfortir la institució escolar i el lideratge educatiu.

Així doncs, el present document defineix el funcionament en l’àmbit curricular, pedagògic, organitzatiu, de gestió econòmica i de gestió de personal, adaptat a la realitat de l’alumnat i a l’entorn. En aquest sentit, concreta, interpreta i aplica les previsions de la normativa vigent als trets característics del centre, d’acord amb les necessitats educatives dels alumnes i els objectius del centre. Per a dissenyar aquest projecte educatiu, hem tingut molt present les característiques socials i culturals del nostre context escolar, així com les necessitats educatives del nostre alumnat. Aquest document s’ha dissenyat d’acord amb els projectes educatius territorials i amb el projecte de Direcció vigent, garantint, d’aquesta manera, el desenvolupament coordinat de totes les activitats educatives en el centre docent.

Amb aquest projecte educatiu pretenem impulsar la col·laboració entre els diversos sectors de la comunitat educativa i la relació entre el centre i i el seu entorn social. La creació d’aquest document ha estat partint de les experiències personals de cada membre de la comunitat en el context del centre i fomentant la reflexió sobre la mateixa visió de l’escola. Parteix de la realitat del centre i no del saber teòric, i té en compte les experiències personals per a la definició dels trets d’identitat i els objectius de centre.

La pràctica reflexiva és la que ens ha permès aprofundir en el coneixement sobre el mateix centre i en la sistematització de la reflexió i la construcció conjunta de propostes. Aquest fet ens porta a entendre aquest projecte educatiu com un document viu on anirem reflectint, actualitzant i renovant totes aquelles actuacions que es vagin fent al llarg de la transformació pedagògica que hem encetat en el nostre centre.

Última actualització: gener 2019.