Eina d’autodiagnosi de l’Escola Nova 21

L’equip impulsor del projecte de l’Escola Nova 21 ha començat a respondre el qüestionari de l’eina d’autodiagnosi. Quan estigui omplert, podrem obtenir l’informe que els ajudarà a conèixer la proximitat amb el marc d’escola avançada.

Els gairebé mig miler de centres del programa disposen de l’eina d’autodiagnosi que vol ajudar a que coneguin la proximitat de les seves pràctiques amb el marc d’escola avançada: el propòsit competencial, les pràctiques d’aprenentatge fonamentades que hi condueixin, els sistemes d’avaluació dels aprenentatges que així ho mostrin, i les característiques organitzatives que ho facin possible.

Les respostes agregades del professorat ens permitiran conèixer, en relació als diferents àmbits d’anàlisi de l’eina, el grau d’adequació en relació als quatre eixos del marc. L’ordenació i temporització, les seqüències didàctiques, l’ordenació social de l’aula, el seguiment de l’alumnat o l’organització escolar són alguns dels àmbits d’anàlisi sobre els que es fonamenta l’eina.

A més d’aquest informe, rebrem també una rúbrica amb indicadors de canvi, que ens ajudarà a orientar el procés cap a una pràctica educativa basada en l’aprenentatge competencial.