Els espais escolars com a generadors d’aprenentatge

Ja fa temps que l’equip de mestres de l’escola repensem i reflexionem sobre els espais escolars. Creiem que l’espai esdevé determinant per aconseguir els objectius educatius que ens proposem perquè quan aquest ambient físic genera benestar està facilitant que s’hi produeixi aprenentatge. Entenem l’espai com a font de benestar i com a generador d’aprenentatge. La funció estètica de l’espai influeix en el benestar i aquest és un potenciador de l’aprenentatge. Diferents referents pedagògics coincideixen que l’espai d’aprenentatge ha de ser polivalent, accessible, polisensorial, vivencial, saludable, comunitari i estètic. L’espai ha d’incloure múltiples processos i ha d’estar organitzat de manera que pugui adaptar-se a les possibilitats, als interessos i a les necessitats dels infants que els han d’utilitzar. Per això és fonamental que els espais siguin flexibles i polivalents.

És per això que cada estiu aprofitem per a fer millores dels nostres espais sota una mirada estètica que no se centra únicament en una escola o aula, amb més o millors elements decoratius, sinó que repensem els espais per acompanyar amb aquests a la transformació educativa i la millora dels entorns educatius.

Us mostrem aquí alguns dels nous espais de la nostra escola.