Comunitats

Proposem una distribució de grups d’alumnes dividit en Comunitats: Petits, Mitjans i Grans. Cada tres grups d’edat som un col·lectiu de persones que compartim espais d’aprenentatge promovent el treball cooperatiu i les interaccions entre els iguals. Les comunitats de l’escola, funcionen com un cicle autònom amb un projecte educatiu comú. Formen les comunitat els infants i llurs famílies que juntament amb l’equip de mestres formen una comunitat on al llarg de tres anys establiran els vincles i les relacions que els permetrà aprendre a ser i a compartir, a establir relacions importants amb els seus iguals i els adults, a posar-se reptes nous, a descobrir com és el món que els envolta i ha trobar respostes als dubtes i incerteses que els planteja la vida.

Els infants treballen en grups heterogenis d’edat, això permet adaptar els ritmes escolars als seus ritmes personals, respectar els seus processos interns, potenciar l’aprenentatge entre iguals, fomentar les zones de desenvolupament proper, integrar diferents rols al llarg de cada comunitat (petit, mitjà i gran) i aprendre a acomiadar i a retrobar.