Laboratori de Transformació Educativa

Un cop acabat el projecte d’Escola Nova 21, el Departament d’Educació ha adquirit el compromís de continuïtat a través del que ha anomenat el Laboratori de Transformació Educativa que vol ser un marc de referència «comú» amb la participació d’un centenar de centres que els connectarà amb altres projectes del Departament.

L’Escola Edumar formarà part d’aquest Laboratori de transformació per tal de consolidar les nostres pràctiques educatives i seguir avançant cap a un aprenentatge funcional, interdisciplinar i significatiu.

L’Escola també ha estat convidada per a participar al Fòrum Els Futurs de l’Educació. Al llarg de dos anys (2020-2021), les persones i els centres adherits, un total de 30 centres, treballarem plegats amb un propòsit compartit i contribuirem al debat mundial de la UNESCO “Futures of Education”, una iniciativa per repensar com l’educació i l’aprenentatge poden conformar el futur de la humanitat i del planeta.

Aquesta iniciativa ha sorgit a proposta dels centres impulsors i referents d’Escola Nova 21, que manifesten la voluntat de seguir vinculats per generar accions d’aprenentatge entre iguals i, alhora, contribuir a fer difusió a la comunitat educativa dels aprenentatges del col·lectiu, exercint la funció de referent per al sistema i fent arribar la seva veu a l’administració educativa en els temes que el propi col·lectiu consideri rellevant treballar.

Tindrem la primera trobada el proper 24 de març. Serà una sessió d’aprenentatge entre iguals, amb diversos grups de treball, entorn el tema de la personalització de l’aprenentatge. Serà un espai per mirar més enllà i qüestionar-nos què significa, per a l’educació del futur, personalitzar l’aprenentatge.