Llengua anglesa

La llengua anglesa s’introdueix des d’I3, i es considera que aquest procés d’intercanvi lingüístic s’ha de produir en un marc natural i amb sentit. Per tal d’acomplir aquest propòsit, a l’escola tenim un mestre/ a cada comunitat que sempre parla als infants en anglès: en tots els moments del dia, en totes les activitats, al pati, al menjador, als ambients, a les assemblees… independentment de la tasca que estiguin fent els nens i les nenes.

Fins a 1r de primària la llengua anglesa es presenta de manera totalment oral; és a partir d’aquest nivell que s’inicia la llengua escrita amb relació a aquell vocabulari que ja és familiar i conegut pels infants de manera oral. A més a partir de la comunitat de mitjans, l’anglès, passa a entrar a les caixes de propostes d’aula. S’incorporen activitats creatives, manipulatives i motivadores per així introduir nous continguts i practicar el vocabulari i les estructures bàsiques de la llengua anglesa. A partir de 3r de primària es comença a incorporar la part més estructural de la llengua perquè sentim que els infants ja estan a punt per iniciar aquest procés, ja que fins al moment han pogut aprofundir molt en la llengua oral.

A més, a poc a poc intentem incorporar l’anglès dins d’altres matèries del nostre dia a dia, com per exemple als projectes d’aula, incorporem vocabulari relacionat amb el projecte o fem alguna activitat a les hores d’anglès relacionat amb el projecte que estiguin treballant a les aules. A la comunitat de grans els alumnes tenen caixes de proposta d’anglès; tot un seguit d’activitats competencials on, a partir d’una situació problemàtica, els infants han de buscar informació en diferents fonts i formats o bé han d’experimentar amb uns materials concrets per trobar la resposta al repte plantejat. La resposta i conclusions del repte es podran expressar a través de diferents llenguatges (siguin escrits, visuals o artístics) i en aquest cas sempre en llengua anglesa.

Tot i les restriccions de la Covid, els infants de la comunitat de mitjans continuen participant en projectes eTwinning (com ja heu pogut anar seguint en butlletins anteriors). Des dels mestres d’anglès de la comunitat se li dona molta importància a aquests tipus de projectes, ja que apropen al nostre alumnat a altres infants d’Europa, a més així, aconseguim que els nostres alumnes vegin la importància d’aprendre anglès per poder comunicar-se amb els nostres veïns europeus.

En cursos sense afectació per Covid els alumnes de mitjans i de petits tenen ambients en llengua anglesa, d’aquesta manera els alumnes usen la llengua anglesa en altres situacions d’aprenentatge. En el cas de mitjans incorporem l’anglès als ambients de medialab i de science; aquesta segona incorporació la fem tot pensant en la línia d’escola, ja que a la comunitat de grans el laboratori també passa a fer-se en llengua estrangera. A causa de les restriccions aquest curs no podem gaudir dels assistents de llengua del programa Sharing to Learn on una tarda a la setmana venen alumnes del Bristish School of Barcelona a fer d’assistents de llengua a la nostra escola. Confiem poder recuperar aquesta col·laboració el més aviat possible.

Mireia B.
Coordinadora LIC Mestra d’anglès de la Comunitat de Mitjans