Nous “mini mons” de joc al vestíbul de l’escola

El joc és l’activitat principal dels nens i nenes. En totes les cultures i des de sempre el joc ha format part de la societat, tots hem jugat. Per què juguem? El joc ens proporciona plaer, crear, imaginar, relacionar-nos amb els altres,… Quan juguem no tenim cap intenció d’aprendre, juguem per gaudir i distreure’ns. Així i tot, a més d’aquesta part lúdica, en el joc l’aprenentatge pren un paper fonamental. És per això que per als infants el joc és l’activitat principal per a desenvolupar-se i aprendre.

Els mestres coneixem la importància que el joc té en la vida dels infants i per aquest motiu insistim en l’extraordinari valor educatiu del joc en la mesura que contribueix al desenvolupament de l’infant.

Com sabeu, en la nostra visió d’escola volem que el joc suposi una eina fonamental per al desenvolupament dels infants, ajudant tant a la seva capacitat de pensar com a la seva creativitat, sent el motor de l’aprenentatge.
A partir de l’espai de lectura que es va crear aquest curs en el vestíbul de l’escola, hem anat observant com molts nens i nenes, en les estones de pati del matí i del migdia, prefereixen un espai on poder realitzar un joc més tranquil.

És per aquest motiu que hem incorporat tres nous espais de joc en el vestíbul. Espais creats amb dues bobines de fusta i un palet. Aquests espais generen un marc d’acció delimitat i protegit, que ajuden a l’infant a saber on comença i acaba l’acció. Aquests “mini mons” creats, són unes provocacions al joc que estan estretament lligades amb el joc simbòlic, però en lloc de ser els infants les persones protagonistes de les accions del joc, ho són els ninots o les figures a les quals fan cobrar vida. Consisteix en la representació de diferents escenes de la vida real, però a escala petita, barrejant elements naturals amb jocs i ninots en miniatura.

Us convidem a donar una ullada amb els vostres fills i filles!