Re-pensem la nostra Biblioteca

L’escola ha iniciat un procés de remodelació i canvi de l’espai de la biblioteca. L’objectiu principal és fer un pas endavant cap a una nova distribució; més vivencial i acollidora. La zona infantil passarà a ser un espai obert, flexible i viu on els nens i nenes podran experimentar el gust i el plaer per la lectura. Tindrà un mobiliari funcional i segur que afavoreixi un ús adequat dels equipaments i materials, alhora que permeti proporcionar espais més específics, que donin resposta a les necessitats de la comunitat educativa. També permetrà les activitats col·lectives (explicar un conte, per exemple), les de grups més petits i la lectura individual. Aquest espai serà acollidor, confortable i il·luminat adequadament, tot intentant, allunyar-se del model d’aula per generar un nou espai que afavoreixi el gust per la lectura.

La nova distribució busca un enfocament més vivencial, tal com s’indica al programa puntedu la distribució d’espais ha de tenir en compte la funcionalitat engrescadora de les diferents zones, estimulant l’aprenentatge i el lleure; en definitiva, ha de ser un lloc amb vida pròpia que reflecteixi la vida de l’escola. La nostra proposta es basa en espais amplis, només amb dues taules de treball i una zona, com a eix central, amb catifa, coixins, pufs i mobles baixos. Els prestatges seran més baixos, accessibles i amb continguts adreçats per a tota la comunitat educativa. A partir d’una esporga, es retiraran aquells llibres o col·leccions massa antigues i poc actualitzades adaptant-se a la realitat i necessitats de la nostra escola i al món actual. A més, es busca una ampliació del fons d’àlbums il·lustrats, contes i novel·les juvenils.

Com és la biblioteca què volem?

• Acollidora, on l’aprenentatge que es dugui a terme vagi més enllà de les seves parets, de foment de la lectura i de l’hàbit lector.
  • Lliure, on la fantasia, la creativitat i la imaginació puguin volar.
  • Activa, per compartir experiències literàries.
  • Organitzada, que faciliti les activitats pedagògiques.
  • Vivencial i accessible a tota la comunitat educativa.

La Comissió Mixta (claustre-famílies) de la Biblioteca treballa actualment per fer realitat aquesta transformació. S’ha tancat un pressupost i el Consell Escolar ha donat el seu vist-i-plau a l’execució. Comença el repte!