Residència a l’Escola l’Horitzó

La setmana del nou al tretze d’abril vaig fer una estada al centre impulsor L’Horitzó de Barcelona. Estic molt agraïda d’aquesta oportunitat, ja que poder fer una immersió en el dia a dia d’una altra escola és una potent eina d’aprenentatge que permet l’intercanvi d’experiències i mirades.

Tot i que partim d’una realitat molt diferent de les dues escoles, he pogut constatar els punts forts que fan que l’Horitzó sigui una escola dins del marc avançat: la personalització dels aprenentatges, el desenvolupament del mètode científic i l’avaluació com a eina d’aprenentatge.

Aquesta experiència és un punt de partida per a la reflexió sobre la nostra pràctica educativa, tant per obrir nous camins, com per agafar consciència que hi ha pràctiques del nostre centre que s’estan fent molt bé i això dóna molta força i motivació per continuar amb la nostra transformació, cap a l’escola que volem i que estem somiant entre tots.

Alba Pistán, tutora de EI-4 A