Trobada Xarxa Local Escola Nova 21 a l’Escola Edumar

Avui ha tingut lloc la primera trobada de la Xarxa Local de l’Escola Nova 21 organitzada per la nostra escola. Els centres assistents havien de preparar una presentació amb els següents punts:

• 3 accions, canvis, avenços que s’han donat al centre en relació al procés de canvi des de la darrera trobada de la xarxa.
  • 3 aprenentatges en relació al procés de canvi.
  • 1 repte concret (no general) que el centre es planteja.

S’ha fet una visita pels diferents espais de l’escola.

La trobada ha estat satisfactòria perquè s’ha pogut compartir entre centres el punt en el qual cadascú es troba. No obstant això, les escoles de la xarxa necessiten aprofundir més en els canvis que es produeixen a les escoles. Es proposa que hi hagi més debat pedagògic i que s’organitzin visites a les escoles de la xarxa per a aprofundir més en “bones pràctiques” que es duen a terme o s’han iniciat en els diferents centres.

La nostra escola ha presentat els següents canvis, aprenentatges i reptes.

Canvis, accions, avenços

• Modificacions aules I4 i comunitats mitjans
  • Formacions i claustres es passen a fer dilluns a la tarda de 17:15 a 19:15 h.
  • Comunitats en lloc de cicles: comunitat petits (I3, I4 i I5), comunitat mitjans (1r, 2n i 3r), comunitat grans (4t, 5è i 6è)
  • Inici de la creació de la visió del centre

Aprenentatges

• Microespais I4