Finalització residències curs 2017/18

Les residències a altres centres educatius han finalitzat per aquest curs 2017-2018. Molts mestres de l’Edumar han tingut l’oportunitat de veure el dia a dia de les escoles Martinet del Ripollet, Lluís Millet de Santa Coloma de Gramanet i l’Horitzó de Barcelona. L’objectiu? Conèixer altres realitats més o menys properes, aprendre’n, compartir, poder fer transferència a la nostra escola d’aquells aprenentatges coherents amb la visió futura del centre que volem assolir. Per a poder fer això ha estat necessari anar-hi amb la nostra motxilla de pràctiques educatives amb espai per a poder posar-ne de noves, amb els ulls oberts, amb modèstia i respecte, amb la intenció de copsar elements que ens ajudin a estar dins del “marc d’escola avançada”. Cada escola té les seves singularitats i destaca per aspectes concrets: pel treball autònom dels infants, per l’acompanyament emocional que se’n fa, pel mètode científic… L’escola Edumar també les seves singularitats i un històric important, però ben segur que aquestes residències resultaran inspiradores i podrem transferir nous elements i pràctiques fonamentades al nostre dia a dia.

Des de l’Escola Nova 21 ens han assessorat per a prioritzar els aprenentatges segons el seu potencial transformador, segons l’alineació amb la nostra VISIÓ i segons la coherència amb els elements implementats aquest curs i les formacions realitzades.

Tot i que encara hi ha molt camí per recórrer estem especialment satisfets del camí fet fins al moment, dels encerts i també de les errades, de caminar plegats cap a un horitzó comú, dels esforços del claustre, de la il·lusió de tothom encara que de vegades les forces puguin defallir.

Gràcies a tots i a totes de part de l’Equip Directiu.