Un tren en marxa – inici de curs 2017/18

Benvolgudes famílies de l’Edumar,

Molt aviat ens tornarem a trobar després d’un nou estiu en el qual confiem hàgiu gaudit moltíssim dels vostres fills i filles, i que aquests hagin pogut descansar com s’ho mereixien.

Com molts ja sabeu aquest curs l’Edumar engega amb un nou equip directiu. Ana Nicolás, Toni Pilar i Tana Tarapiella, al costat de la resta d’equip de l’escola volem, conservant la línia i esperit de l’Escola Edumar, posar un nou rumb cap al futur juntament amb tots i cadascun de vosaltres.

El sistema educatiu està canviant al segle XXI. No tenim cap dubte que en aquest sentit hi ha un tren en marxa. Algunes escoles ho van entendre fa uns anys i es van pujar a l’estació de sortida… Nosaltres estem a la pròxima parada per pujar amb les maletes carregades d’il·lusió, moltes ganes de treballar, formar-nos, gaudir i créixer juntament amb els vostres fills i filles.

Aquest creixement es fonamenta sobre la base de més de 40 anys d’història de la nostra escola. Es construeix sobre la feina de tot un seguit de persones que han fet possible que l’Escola Edumar arribi fins avui i sigui com és.

Aquest procés ens ha portat un aliat, el projecte Escola Nova 21. Un programa que no busca canviar només les 30 escoles del nostre país que en formem part inicialment. L’Escola Nova 21 busca crear un ecosistema on les pràctiques educatives del futur siguin el present a totes les escoles i si bé és cert que inicialment ens beneficiem, ens estem comprometent a passar a ser també, el dia de demà, un agent del canvi i model per altres escoles.

Per a recórrer aquest camí és fonamental l’aportació de tota la comunitat educativa i en primer lloc que vosaltres, les famílies, confieu en nosaltres, els mestres. Sense el vostre esperit constructiu i crític, ànims i suport no podríem fer res. Per aquest motiu us demanem que us involucreu en la nostra-vostra comunitat educativa, que participeu en totes i cadascuna de les oportunitats que s’obrin, des d’assistir a la reunió d’inici de curs fins a participar en un grup interactiu, passant per noves dinàmiques que anirem incorporant i comunicant. Us demanem ajuda per conèixer els vostres fills, que compartiu amb cada tutor/a allò que voleu que coneguem, el que li agrada i el que no, els seus interessos, el què se li dóna bé, el que encara no sap fer i els vostres somnis per cadascun d’ells. D’aquesta manera des de l’escola podrem promoure el desenvolupament integral dels vostres fills i posar en ells la llavor per la curiositat i el descobriment. Els podrem ajudar a desenvolupar eines i competències emocionals, socials, motores, de comunicació i d’aprenentatge que constitueixin, juntament amb l’educació que han de rebre a casa, les bases sobre les quals descobreixin les seves vocacions i puguin construir el seu futur com a persones i professionals, sent capaços de saber com continuar aprenent durant tota la seva vida molt més enllà del seu pas pel sistema educatiu.

Gràcies per confiar els vostres fills i filles en tots i cadascun de nosaltres. Ens sentim privilegiats i desitgem que ens puguem pujar al tren conjuntament.