Formació del professorat – pilar per la millora educativa

En la nostra societat hi ha hagut grans canvis i l’escola no ha estat aliena a aquests, l’alumnat té noves necessitats que des de l’escola hem de ser capaços de poder satisfer. Per tal de fer front a aquestes necessitats cal una preparació profunda, constant i de qualitat.

El claustre de Mestres de l’Escola Edumar en som conscients que un dels pilars per a la millora de la qualitat educativa és la formació del professorat i és imprescindible tenir un equip compacte amb una mirada conjunta cap a un projecte pedagògic comú, consensuat i centrat en la manera d’aprendre dels nostres alumnes.

Des del mes de setembre ens hem anat formant com a equip en diferents àmbits, per tal de donar al procés d’ensenyament-aprenentatge un enfocament integral, global, competencial i orientat a la millora tant dels aprenentatges dels nostres alumnes com de les habilitats dels docents per tal de desenvolupar competències adaptades a la realitat actual.

Volem compartir amb vosaltres l’última formació que hem fet sobre la pedagogia de la llum on ens vam endinsar en el món de la llum tant natural com artificial, per a obrir un ventall de possibilitats per a treballar la ciència amb els nostres alumnes, des d’EI3 fins a 6è de primària, estimulant el mètode científic dels nens i nenes a partir de la manipulació, l’experimentació, fer-se preguntes, fer prediccions i hipòtesis… per a després poder generalitzar els aprenentatges viscuts. Hem descobert infinitats de possibilitats que podem desenvolupar en l’espai que tenim a l’escola, l’ambient de llums i ombres, per a treballar les diferents propietats de la llum: propagació, reflexió, refracció, la descomposició, el color, els miralls…

Ara només ens queda posar-ho en pràctica amb els infants de l’escola!!!!

Aquesta editorial va aparèixer originalment al butlletí de març de 2018 de l’Escola Edumar.