Finalista Premi d’Ensenyament 2020 Fundació Cercle d’Economia

L’Escola Edumar va aconseguir el passat 22 de febrer un guardó com a finalista dels Premis d’Ensenyament 2020 que atorga el Cercle d’Economia. El Premi Ensenyament Fundació Cercle d’Economia “valora les millores realitzades en els centres educatius en termes relatius, tenint en compte sobretot el valor afegit de les iniciatives i projectes presentats; és a dir, la relació entre els recursos humans, materials i contextuals del centre i els resultats que se n’obtenen”.

El projecte premiat de l’Escola Edumar es presentava sota el títol de “Les estratègies metodològiques en favor de la inclusivitat. Una escola per a tothom, un projecte per a cadascú”. La finalitat d’aquest projecte és atendre la diversitat i garantir les expectatives d’èxit per a tot l’alumnat, siguin quines siguin les seves característiques.
Aquest projecte d’inclusió pretén potenciar els aprenentatges actius i portar a terme diferents estratègies per a desenvolupar les potencialitats individuals i col·lectives.

Aquestes estratègies impliquen un canvi en l’avaluació on l’infant ha de ser part activa a partir d’autoavaluacions, coavaluacions i rúbriques”. En aquest sentit, el jurat dels premis ha valorat el caràcter innovador de l’avaluació, “una veritable eina d’aprenentatge dels infants”. També ha qualificat l’Escola Edumar com a “escola molt cohesionada on els infants participen de tots els aspectes de la vida escolar, i on les famílies també hi són una part molt activa”.

Per últim, el jurat ha valorat “la relació, la interacció amb l’entorn i una dedicació rellevant al conreu de les arts com els trets essencials del projecte educatiu del centre”. Així mateix, el jurat ha ressaltat “el projecte global que cada any presenta el centre amb el lideratge de l’equip directiu”.